یزدفردا :احمد ابراهیمی "اگر بخواهیم یک بانک اطلاعاتی را به سرور SQL متصل کنیم و یا آنکه برای عملیات خاصی مانند تهیه کپی و تغییر در آن ، اتصال آنرا قطع کنیم، در سرور 2000 آنرا از طریق راست کلیک بر روی آیکون داخل سینی ابزار ، متوقف و پس از انجام کارهای خود مجددا راه اندازی کنیم.
البته در سرور 2005 و بویژه در سرور 2005 اکسپرس این امکان به صورت فوق وجود ندارد و اندکی کار را پیچیده تر می کند.
برای آسان شدن کار با بانکهای اطلاعاتی ، یک فایل کوچک  به نام  AttachSQL.exe ابزار کارآمد و سبکی است که می توانیم برای اتصال بانکها به سرور و یا قطع  اتصال از آن استفاده کنیم. نکات جالب در ای مورد این فایل به قرار زیر است:
<!--[if !supportLists]-->1-      <!--[endif]-->نام سرور محلی را شناسائی می کند و بویژه برای سرور اکسپرس ، عبارت مربوطه را نیز به خط دستور اضافه می کند
<!--[if !supportLists]-->2-      <!--[endif]-->لیستی از بانکها و فایل های لاگین موجود در مسیر اجرای برنامه در اختیار کاربر قرار می دهد
برای استفاده از این برنامه باید :
<!--[if !supportLists]-->1-      <!--[endif]-->نام سرور را تعیین کنید ( در صورت لزوم باید عبارت Express را حذف کنید )
<!--[if !supportLists]-->2-      <!--[endif]-->برای هر اتصال باید یک نام لاتین در کادر مربوطه بنویسید
<!--[if !supportLists]-->3-      <!--[endif]-->نام بانک اطلاعات و نام بانک لاگین متناسب با آنرا از لیست ارائه شده انتخاب کنید
<!--[if !supportLists]-->4-      <!--[endif]-->کلید اتصال را فشار دهید و یا برای قطع اتصال کلید مربوطه را فشار دهید.
همچنان که دید کار با این ابزار بسیار ساده بوده و پیچیدگی خاصی ندارد.
 نصب این ابزار نیز مانند سایر ابزارهائی که توسط دلفی نوشته شده است تنها با خارج نمودن فایل از حالت فشرده و کپی نمودن آن بر روی سیستم عملی می گردد.
دوستانی که مایل هستند سورس این کد را نیز داشته باشند می توانند به وبلاگ آموزش نکات جذاب دلفی مراجعه نموده و آنرا دریافت دارند.
شاید بد نباشد تا این کدها را با آنچه در مقاله دیگر (ابزار کار با پایگاه داده اس کیو ال) ارائه نموده بودیم، ترکیب نموده و آنرا کاملتر نمایند.
در صورت بروز هرگونه مشکلی می توانید از طریق زیر تماس بگیرید :
ایمیل :
aebrs@yahoo.com   و  ebrsad@yahoo.com
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا